خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/05/01 - 14:56
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
جوکار با اشاره به مذاکرات ایران و عربستان:

کشورهای منطقه با شکست آمریکا در ائتلاف عبری-عربی خواهان افزایش ارتباط با ایران هستند

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: از آنجایی که ائتلاف عربی- عبری آمریکا در منطقه با شکست مواجه شد، کشورهای غرب آسیا خواهان افزایش ارتباط با ایران هستند.

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به درخواست عربستان برای تغییر سطح مذاکرات با ایران از امنیتی به سیاسی و علنی با وجود سفر اخیر بایدن به این کشور گفت: قرار بود در سفر بایدن به منطقه غرب آسیا، ائتلاف عربی-عبری علیه جبهه مقاومت از جمله ایران تشکیل شود، از قبل هم بیان شده بود که این حضور و آمدن رئیس جمهور آمریکا به سطح منطقه و انجام هرگونه توافقی با شکست مواجه خواهد شد چرا که امروز آمریکایی ها در منطقه غرب آسیایی به بن بست سیاسی و امنیتی خورده اند.



نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نکته دیگر این است که جنگ های نیابتی که آمریکا علیه جبهه مقاومت در سطح منطقه راه اندازی کرده به جایی نرسیده است به نحوی که در سوریه و لبنان با شکست مواجه شد و در یمن با مشکلات جدی تری رو به رو است. همچنین کشورهای منطقه متوجه شده اند آمریکا نمی تواند پشتیبان قوی در بحران ها برای آنها باشد. یقینا وقتی منافع آمریکا ایجاب کند که پشت کشورها را خالی کند، واشنگتن این کار را خواهد کرد زیرا به دنبال این نیستند در جایی که سود سرشار نداشته هزینه ای برای مردم و کشورهای دیگر بدهد.



وی با اشاره به معرفی سفیر از سوی امارات و کویت به ایران و افزایش ارتباط از کاردار به سفیر با این دو کشور اظهار داشت: از سوی دیگر رژیم صهیونیستی بی ثبات و ناپایدار است و کشورهایی که در منطقه غرب آسیا قرار دارند در صورتی که با این رژیم ائتلاف کنند آبرویشان در مقابل ملت هایشان می رود این ائتلاف هرگز موفق نخواهد بود و حتی ایجاد نمی شود و بسیاری از کشورهای عربی به دنبال آن هستند با جمهوری اسلامی گفتگو و تبادلات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی داشته باشند.



این نماینده مجلس تاکید کرد: امروز عربستان به عنوان بازیگر در سطح منطقه غرب آسیا به این نتیجه رسیده است که با مقابله با جبهه مقاومت راه به جایی نخواهد بود و در مقابل جبهه مقاومت به خصوص انصارالله یمن ضعیف است و متوجه شده که ایران به عنوان لنگرگاه از ثبات و پایداری برخوردار است، در مناقشات منطقه ای به نفع ملت ها گام برداشته و ایران قابل انکا است.



رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با بیان اینکه روند افزایش ارتباط با ایران ادامه پیدا خواهد و دیگران هم درخواست برقراری ارتباط و گفتگو با جمهوری اسلامی را خواهند داشت، گفت: قطعا در آینده با مشارکت کشورها و دولت های منطقه بدون نیاز به کشورهای فرامنطقه ای مسائل منطقه را در داخل حل کنیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 346103
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار